سیستم LSF در سوله سازی

سیستم LSF چیست؟

سیستم ساخت قاب سبک فولادی Lightweight Steel Framing که به اختصار LSF می نامند، یک سیستم ساختمانی است، که برای اجرای ساختمان های عمدتاً کوتاه مرتبه استفاده می شود. (ساختمان های ۳ تا ۹ طبقه به صورت ترکیبی قابل ساخت خواهد بود.) اﺟﺰای اصلی ﺗﺸﻜﻴﻞ دﻫﻨﺪه ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻗﺎب ﻓﻮﻻدی ﺳﺒک، ورقﻫﺎی ﻓﻮﻻدی ﻓﺮم داده ﺷﺪه در ﺣﺎﻟﺖ ﺳﺮد می باشند.

 سیستم LSF
سیستم LSF

مزایای استفاده از سیستم LSF

  1. میتوانند با طولهای دقیق مورد نیاز سفارش داده شوند.
  2. جهت گیری این سازه به سمت تکنیک پانل های پیش ساخته است.
  3. تسهیل در نصب سیستم های تاسیساتی در دیوار. (به علت وجود سوراخ هایی در جان مقاطع‌)
  4. با توجه به وزن کم این سیستم ، فونداسیون مورد نیاز بصورت شناژ در زیر دیوارهای باربر با حداقل ابعاد مورد استفاده در فونداسیونها میباشد.
  5. امکان افزودن طبقات به ساختمان موجود با توجه به وزن نسبتا پایین تر این سیستم با در نظر گرفتن تمهیداتی امکان افزایش طبقات ساختمان فراهم می گردد.
  6. سهولت در مونتاژ و تفکیک اجزا (اتصالات اعضا در این سیستم در کارگاه بصورت پیچ و پرچ بوده و به سادگی امکان مونتاژ و تفکیک حاصل می گردد.)
مزایای استفاده از LSF
مزایای استفاده از LSF

مقایسه سیستم LSF با سیستم های دیگر

  1. ﺳﺮﻋﺖ زﻳﺎد در اﺟﺮای ﻃﺮح (نسبت اجرای سیستم قاب سبک فولادی با سیستم فلزی و بتنی ۱ به ۳ می باشد. به عبارتی اگر یک ساختمان با سازه ی بتنی در ۱۹۵ روز و همان ساختمان با سازه ی فولادی در ۱۸۰ روز به اتمام برسد سازه با قاب سبک فولادی در ۶۰ روز به سرانجام میرسد.)
  2. کاهش وزن سازه (وزن ساختمان با سازه ی قاب سبک فولادی ۱/۳ سازه ی فولادی و ۱/۴ سازه ی بتنی می باشد.)
  3. ﺻﺮﻓﻪ ﺟﻮﻳﻲ در ﻣﺼﺎﻟﺢ و اﻗﺘﺼﺎدی ﺷﺪن ﺳﺎﺧﺖ و ﺳﺎز (ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ دور رﻳﺰ ﻣﺼﺎﻟﺢﻣﺼﺮﻓﻲ در ساختمان با سازه ی قاب سبک فولادی ۱/۳ سازه ی فولادی و ۱/۵ سازه ی بتنی می باشد.)
مزایای استفاده از LSF
مقایسه سیستم LSF با سیستم های دیگر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.