مراحل ساخت سوله

در راستای ساخت سوله انجام دستورات و مراحلی در دستور العمل قرار خواهد گرفت. که ما در این مقاله با این مراحل و جزئیات آن آشنا خواهیم شد. انجام این مراحل ضروری بوده و می بایست با دقت انجام پذیرد تا از بروز مشکلات آتی جلوگیری کند.

نقشه برداری اطلاعات مربوط به زمین

برای ساخت سوله ابتدا میبایست بر روی زمین مورد نظر مطالعه لازم جهت ساخت بناهای مورد نیاز انجام گیرد. این کار توسط اکیپ نقشه برداری صورت گرفته و اطلاعات مربوط به خیابانهای اطراف زمین ، شبکه آب و برق و فاضلاب شهری مورد نظر کارخانه و عوارض موجود در زمین نقشه برداری انجام میگردد.

نقشه برداری اطلاعات مربوط به زمین

طراحی و تهیه نقشه

با انجام مرحله ی قبلی و با توجه به مطالعه صورت گرفته و اطلاعات بدست آمده و با توجه به نیازهای کارفرما طراحی لازم برای کارخانه ، سوله ، … انجام میپذیرد. پس از طراحی و تهیه نقشه ها و تائید از طرف کارفرما و مراجع ذیصلاح و اخذ جواز عملیات اجرائی شروع می گردد.

طراحی و تهیه نقشه

 عملیات خاکی ( خاکبرداری و یا خاکریزی )

بعد از مطالعات صورت گرفته و تهیه ی نقشه اولین فاز ساخت سوله عملیات خاکی می باشد . معمولا سطح محوطه و کف کارخانه میبایست از سطح خیابان ورودی به کارخانه بالاتر باشد‌ به علت جلوگیری از ورود آبهای سطحی ( آب باران و سیل یا احیاناً شکستگی لوله های خیابان‌های بالادستی ) به محوطه کارخانه یا خود کارخانه.

 عملیات خاکی ( خاکبرداری و یا خاکریزی )

اجرای فونداسیون سوله

پس از عملیات خاکی ، فونداسیون سوله اجرا شده که پس مدت زمان کافی و مقاومت نهایی، سوله روی فونداسیون نصب می‌شود فونداسیون سوله ها ، فونداسیون منفرد بوده که اغلب با شناژهای افقی در اطراف به هم وصل می‌شوند و با توجه به مقدار و نوع بار وارده بر روی فونداسیونها ابعاد آن متغیر است.

اجرای فونداسیون سوله

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.